Κανονισμός

10ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023 - 2024

Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου

Σκοπός του σχολείου μας είναι η εξασφάλιση δημόσιας και δωρεάν υψηλής ποιότητας παιδείας για όλους. Στόχος μας είναι η ολοκληρωμένη γενική μόρφωση των μαθητών αλλά και η καλλιέργεια της προσωπικότητάς τους. Το σχολείο πρέπει να αναπτύσσει την κριτική σκέψη και τον κοινωνικό προβληματισμό, τη συμμετοχή και την αλληλεγγύη των μαθητών ώστε να εξελιχθούν σε ολοκληρωμένες προσωπικότητες και να ζήσουν ευτυχισμένα και δημιουργικά.

ΩΡΑΡΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟΥ: 08:15-13:25 (6ωρο) ή 14:10 (7ωρο)

ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ
Οι μαθητές προσέρχονται στο σχολείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων. Μετά την πρωινή συγκέντρωση η εξώπορτα του σχολείου κλείνει. Όσοι προσέρχονται με καθυστέρηση, για να μην δημιουργείται αναστάτωση στη διδακτική/μαθησιακή διαδικασία, παρουσιάζονται πρώτα στο γραφείο της Διεύθυνσης. Κατόπιν, παραμένουν σε κατάλληλο χώρο του Σχολείου υπό την εποπτεία της Διεύθυνσης του σχολείου και εισέρχονται στην τάξη τους μετά την ολοκλήρωση της τρέχουσας διδακτικής ώρας.

ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Οι μαθητές πρέπει να εισέρχονται στην τάξη αμέσως μόλις χτυπήσει το κουδούνι. Εφόσον εισέλθει ο διδάσκων στην αίθουσα διδασκαλίας δεν επιτρέπεται η είσοδος σε κανέναν μαθητή. Οι θέσεις των μαθητών μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας καθορίζονται σε συνεργασία με τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος. Αλλαγή θέσης επιτρέπεται μετά από συνεννόηση με τον διδάσκοντα καθηγητή. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων κανένας μαθητής, από τους προσελθόντες στο σχολείο, δεν επιτρέπεται να απουσιάζει αδικαιολόγητα από την αίθουσα διδασκαλίας. Δεν επιτρέπεται η κατανάλωση φαγητού και αναψυκτικού στην αίθουσα διδασκαλίας.

ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Οι μαθητές/ριες σε καμία περίπτωση δεν φεύγουν από το Σχολείο πριν τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας είτε για να προσέλθει στο σχολείο και να παραλάβει το παιδί του είτε να επιτρέψει την αποχώρηση του μαθητή χωρίς συνοδεία. Τέλος, εάν κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί, για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει τη Διεύθυνση του Σχολείου.

Η αποχώρηση του μαθητή από το σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων γίνεται μόνο για εξαιρετικά σοβαρούς λόγους με γραπτή άδεια από τη Διευθύντρια ή τον Υποδιευθυντή και πάντα μετά από επικοινωνία με τους γονείς.

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΑ
Με την ολοκλήρωση κάθε διδακτικής ώρας, ο/η εκπαιδευτικός εξέρχεται τελευταίος/α, αφού κλειδώσει την αίθουσα

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές/ριες οφείλουν να βγαίνουν στον αύλειο χώρο εφόσον δεν βρέχει, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός στις αίθουσες διδασκαλίας και στους διαδρόμους και να μειώνεται η πιθανότητα ατυχημάτων. Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζονται από το Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών οι πλέον κατάλληλοι χώροι για την παραμονή των μαθητών/ριών.

Για οποιοδήποτε πρόβλημα οι μαθητές απευθύνονται στους εφημερεύοντες καθηγητές που επιτηρούν τους διάφορους χώρους του σχολείου, στις υποδείξεις των οποίων πρέπει να υπακούουν.

Η απομάκρυνση από το σχολικό χώρο για οποιονδήποτε λόγο χωρίς την άδεια της Δ/νσης ή του εφημερεύοντα εκπαιδευτικού δεν επιτρέπεται.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Η αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή προκύπτει από:
1. την καθημερινή προφορική εξέταση και την όλη συμμετοχή του μαθητή στη διδακτική- μαθησιακή διαδικασία,
2. τις ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες (τεστ),
3. τις ωριαίες γραπτές δοκιμασίες, οι οποίες είναι:
α) προειδοποιημένες, αν έπονται μιας ανακεφαλαίωσης και καλύπτουν ευρύτερη διδακτική ενότητα, β) μη προειδοποιημένες, αν καλύπτουν την ύλη που διδάχθηκε στο αμέσως προηγούμενο μάθημα.

Οι γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στα μαθήματα της Ομάδας Α διεξάγονται σε εξεταστική περίοδο που διαρκεί από την 1η έως την 15η Ιουνίου.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ
H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος είναι ένας σημαντικός παράγοντας της διαδικασίας αντιμετώπισης της παραβατικότητας στον σχολικό χώρο. Τα χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι τα ακόλουθα:

· προαγωγή ατμόσφαιρας αμοιβαίου σεβασμού, ενθάρρυνσης και υποστήριξης

· απαγόρευση της βίας

· δημιουργία προστατευτικού περιβάλλοντος που να αποτρέπει τον εκφοβισμό

· καλλιέργεια του σεβασμού της διαφορετικότητας

· προώθηση της συνεργατικής μάθησης

· σύνδεση του Σχολείου με την οικογενειακή ζωή

· προαγωγή της ισότητας και της συμμετοχής όλων

Αρκετές όμως είναι οι περιπτώσεις που οι μαθητές/ριες προβαίνουν σε μη αποδεκτές συμπεριφορές σε σχέση με τον κανονισμό λειτουργίας. Τα θέματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς των μαθητών/ριών στο Σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων με τον/την εκπαιδευτικό της τάξης, τον/τη Σύμβουλο Σχολικής ζωής, τον/τη Διευθυντή/ρια της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών και τον/τη Συντονιστή/ρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού.

Το Σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές/ριες να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες, να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες. Αν η συμπεριφορά του μαθητή και της μαθήτριας δεν εναρμονίζεται με την ιδιότητά του και αποκλίνει από την τήρηση του εσωτερικού κανονισμού του Σχολείου, τότε αντιμετωπίζει τον παιδαγωγικό έλεγχο, σύμφωνα με τις αρχές της ψυχολογίας και παιδαγωγικής που διέπουν την ηλικία του. Τα θέματα παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών/ριών στο Σχολείο αντιμετωπίζονται με βάση την κείμενη νομοθεσία:

α) προφορική παρατήρηση,
β) επίπληξη,
γ) αποβολή από τα μαθήματα μίας (1) ημέρας,
δ) αποβολή από τα μαθήματα δύο (2) ημερών,
ε) αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.
Η επιβολή κυρώσεων θεωρείται αναπόφευκτη και παιδαγωγικά χρήσιμη, με στόχο πάντα τον προβληματισμό του μαθητή και την αποθάρρυνση της επανάληψης του παραπτώματος.
Η σχολική πειθαρχία δεν θεωρείται αυτοσκοπός αλλά μέσο παιδαγωγικό για τον ομαλή σχολική ζωή και την ανάπτυξη της προσωπικότητας κάθε ατόμου.

Η έμπρακτη αποδοχή και τήρηση των κανόνων που διέπουν τη σχολική ζωή αποτελεί υποχρέωση όλων των μαθητών.

ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Κατά τις ώρες λειτουργίας οι μαθητές οφείλουν να βρίσκονται εντός του χώρου του σχολείου. Οι πόρτες των αυλών παραμένουν κλειστές, για να διαφυλάσσεται η ασφάλεια των μαθητών και να αποτρέπεται η αναίτια έξοδός τους από τον προαύλιο χώρο και για να αποτρέπεται η είσοδος ατόμων που ουδεμία σχέση έχουν με τη λειτουργία του σχολείου.
Έχουν ληφθεί όλα τα αναγκαία μέτρα για την εκκένωση του σχολείου σε περίπτωση φυσικών καταστροφών (σεισμού κτλ.).

ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά δραστηριοτήτων, εντός και εκτός Σχολείου που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, και γι’ αυτό είναι αναγκαίο να υπάρχει στην αρχή του σχολικού έτους σχεδιασμός που θα λαμβάνει υπόψη παιδαγωγικά κριτήρια. Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες τα παιδιά εμπλουτίζουν τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις, τις συνδέουν με την καθημερινή ζωή, αποκτούν δεξιότητες ζωής, ευαισθητοποιούνται σε διάφορα κοινωνικά θέματα, διευρύνουν τους ορίζοντες τους και κάνουν πράξη όσα μαθαίνουν στα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων και στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Το Σχολείο επιδιώκει την ευαισθητοποίηση των γονέων/κηδεμόνων και τη συμμετοχή όλων των μαθητών/ριών στις επετειακές, μορφωτικές, πολιτιστικές, αθλητικές εκδηλώσεις.

ΦΟΙΤΗΣΗ – ΑΠΟΥΣΙΕΣ
Η φοίτηση των μαθητών πρέπει να είναι τακτική και η παρακολούθηση όλων των μαθημάτων ανελλιπής και όχι επιλεκτική. Οι απουσίες των μαθητών και οι συνέπειες αυτών, όπως προβλέπονται από την ισχύουσα νομοθεσία, είναι ένα σοβαρότατο θέμα το οποίο πρέπει να αντιμετωπίζεται από κοινού από το σχολείο και την οικογένεια. Στους μαθητές παρέχεται η δυνατότητα να κάνουν (για λόγους υγείας και άλλους) έως 114 απουσίες.
Οποιοδήποτε δικαιολογητικό απουσιών των μαθητών προσκομίζεται στο σχολείο μόνο από τον κηδεμόνα του μαθητή/τριας και καταχωρίζονται στο πρωτόκολλο του σχολείου κατόπιν αίτησης του κηδεμόνα.
Για έκδοση βεβαίωσης φοίτησης απαιτείται αίτηση απο κηδεμόνα.

ΕΜΦΑΝΙΣΗ
Η εμφάνιση των μαθητών οφείλει να χαρακτηρίζεται από απλότητα και ευπρέπεια. Η αποφυγή υπερβολής, πρόκλησης και επίδειξης είναι δείκτης κοινωνικής αγωγής και βασικό στοιχείο της μαθητικής ιδιότητας.
Παρακαλούμε τους γονείς να ελέγχουν στο θέμα αυτό τους μαθητές, ώστε να αποφεύγεται η παρέμβαση του Συλλόγου Διδασκόντων.

Ειδικότερα για το μάθημα της Φυσικής Αγωγής
Οι μαθητές της Α΄ τάξης πρέπει να φέρουν το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, συμπληρωμένο από τον γιατρό τους, το αργότερο μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου.
Σε αντίθετη περίπτωση δεν επιτρέπεται να συμμετέχουν στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής.
· Κατά τη μετακίνηση των μαθητών από το σχολείο στο Γυμναστήριο πρέπει να συμπεριφέρονται κόσμια και σύμφωνα με τις υποδείξεις του συνοδού καθηγητή .
· Για τη συμμετοχή στο μάθημα απαιτούνται αθλητική φόρμα (Εγκύκλιος Γ4/752/18-09-1986) και κατάλληλα αθλητικά παπούτσια. Σε αντίθετη περίπτωση, ο μαθητής δεν θα γίνεται δεκτός στο μάθημα (απουσία).
· Θεωρείται απαραίτητο, η μη χρήση κοσμημάτων στο μάθημα και η διατήρηση των νυχιών των κοριτσιών σε κοντό μήκος, για την αποφυγή ατυχημάτων.
· Απαγορεύεται η χρήση μπάλας στο χώρο του σχολείου χωρίς την έγκριση των καθηγητών. Επίσης δεν επιτρέπεται οι μαθητές να φέρνουν μπάλες από το σπίτι.

ΚΙΝΗΤΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ – ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ
Για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων σχετικά με τη χρήση κινητών τηλεφώνων και ηλεκτρονικών συσκευών από μαθητές στο χώρο του σχολείου ισχύουν τα εξής (ισχύει οι με αρ. πρωτ.132328/Γ2/07-12-2006, 100553/Γ2/04-09-2012 και Φ.25/103373/Δ1/22-06-2018 εγκύκλιοι του ΥΠAIΘΑ):

Δεν επιτρέπεται η χρήση κινητών τηλεφώνων ή οποιασδήποτε άλλης ηλεκτρονικής συσκευής ή παιχνίδι (πχ ρολόι ή στυλό με κρυφή κάμερα) που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου, στους χώρους του Σχολείου. Στην εξαιρετική περίπτωση που ο μαθητής/τρια φέρει στο σχολείο κινητό τηλέφωνο (ή οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική συσκευή), υποχρεούται να το παραδώσει στη Διεύθυνση του σχολείου πριν την έναρξη των μαθημάτων και θα το παραλάβει κατά την αποχώρηση του.

Η ηλεκτρονική συσκευή, που χρησιμοποιείται από μαθητή/τρια ή είναι σε κοινή θέα κατά τη διάρκεια του σχολικού προγράμματος, θα φυλάσσεται στο γραφείο της Διευθύνσης και θα παραδίδεται μόνο στους γονείς, ενώ ο μαθητής/τρια θα ελέγχεται πειθαρχικά. Στη δε περίπτωση που είτε γίνει αντιληπτό από τον εκπαιδευτικό είτε μας γνωστοποιηθεί ότι ο μαθητής/τρια βιντεοσκοπεί ή φωτογραφίζει άλλους μαθητές του σχολείου ή κάποιο μέλος του Διδακτικού Προσωπικού, θα του/της επιβληθούν οι ανάλογες κυρώσεις.

Η εικόνα του προσώπου, αποτελεί προσωπικό δεδομένο και προστατεύεται απόλυτα, τόσο αστικώς όσο και ποινικώς.

Το Σχολείο δε φέρει καμία ευθύνη για τυχόν απώλειες και φθορές προσωπικών αντικειμένων των μαθητών/τριών μέσα στους χώρους του. Επισημαίνεται ότι, μαθητής/τρια που αποδεικνύεται ότι φέρει ευθύνη για οποιαδήποτε απώλεια ή φθορά συσκευών, οργάνων και αντικειμένων του Σχολείου, ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα του.

ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Ένας από τους στόχους του Σχολείου πρέπει να είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους μαθητές/ στις μαθήτριες σε ό,τι αφορά στην ποιότητα του σχολικού χώρου.
Η συνεργασία των μαθητών είναι απαραίτητη, για να διατηρηθεί ένα σωστό σχολικό περιβάλλον, κατάλληλο για εργασία και μάθηση. Για την επιτυχία του σκοπού αυτού οι μαθητές οφείλουν:
-Να σέβονται την κινητή και ακίνητη περιουσία του Σχολείου και του ελληνικού λαού.
-Να μη ρυπαίνουν με σκουπίδια τον αύλειο χώρο και να χρησιμοποιούν τα καλάθια των αχρήστων.
-Να μη γράφουν σε θρανία και τοίχους.
-Να φροντίζουν την καλαίσθητη εμφάνιση των τάξεων.

ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Πολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Σχολείου και του κλίματος που δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/ριών και με τον Σύλλογο Γονέων. Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο Σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και τον εκπαιδευτικό. Οι γονείς/κηδεμόνες είναι σημαντικό να συνεργάζονται στενά με το Σχολείο, προκειμένου να παρακολουθούν την αγωγή και την επίδοση των παιδιών τους σε τακτική βάση, συμμετέχοντας στις ενημερωτικές συναντήσεις που οργανώνονται από το Σχολείο. Θεωρείται αυτονόητη η στενή συνεργασία και επικοινωνία των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς και τον/τη Διευθυντή/ρια του Σχολείου στην επίλυση ζητημάτων που τυχόν προκύψουν.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
· Με τη Διεύθυνση του Σχολείου καθημερινά για οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει (τηλέφωνο: 2105722410, email: mail@10gym-perist.att.sch.gr).
· Με τους εκπαιδευτικούς για συνεργασία και ενημέρωση σχετικά με την επίδοση και τη συμπεριφορά των παιδιών σε συγκεκριμένες ώρες σύμφωνα με το πρόγραμμα επικοινωνίας που θα δοθεί στους μαθητές και θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Σχολείου με την οριστικοποίηση του ωρολογίου προγράμματος.

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ
Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρηση του από τους/τις μαθητές/ριες, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς/κηδεμόνες με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, ώστε να έχει πληρότητα, γενική αποδοχή και εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του. Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον/τη Διευθυντή/ρια και τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας. Ο κανονισμός κοινοποιείται σε όλους τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/ριών προς ενημέρωσή τους.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση της Διευθύντριας του Σχολείου, με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, του προεδρείου του δεκαπενταμελούς μαθητικού συμβουλίου του Σχολείου και του εκπροσώπου του Δήμου/της κοινότητας.

Η Διευθύντρια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο