'Ομιλοι 2023-2024
Οι όμιλοι που θα λειτουργήσουν για το σχολικό έτος 2023-2024 είναι οι εξής:
1. Όμιλος Μουσικό Καλλιτεχνικό Εργαστήρι
Υπεύθυνος: Γκίτζιου Αθηνά - Τάξεις: Α, Β,Γ
Θα πραγματοποιείται εκτός διδακτικών ωρών 1-2 φορές την εβδομάδα Πέμπτη -Παρασκευή
Στόχος του ομίλου "Μουσικό Καλλιτεχνικό Εργαστήρι" είναι η καλλιέργεια των μουσικών δεξιοτήτων και της συναισθηματικής, ποιοτικής εξέλιξης των μαθητών, μέσα από τη διδασκαλία χορωδίας, μουσικών οργάνων και τη συμμετοχή τους στην μαθητική ορχήστρα.
Οι μαθητές με τις μουσικές τους ιδέες θα πειραματιστούν να συνθέτουν, να ενορχηστρώνουν και στην συνέχεια ν’ αυτοσχεδιάζουν πάνω στην τέχνη του χορού και της χορογραφίας. Κατά τη διάρκεια της χρονιάς θα συμμετέχουν σε εκδηλώσεις στο σχολείο τους ή σε εκδηλώσεις συνεργασίας σχολείων.
Η Μουσική χρειάζεται αγάπη, θέληση, σεβασμό συνεργασία προκειμένου οι νεαροί και όμορφοι καλλιτέχνες μας να πραγματοποιήσουν τους στόχους τους και η δουλειά τους ν’ αποδώσει τους καρπούς μιας απαιτητικής επιστήμης και αρμονικής τέχνης.
2. 'Ομιλος Θεωρία και Πράξη της Διδακτικής του Θεάτρου
Υπεύθυνος : Γαργαλας Κωνσταντίνος
Σκοπός: Να Μπορέσουν οι μαθητές να γίνουν καλύτεροι με τον εαυτό τους και με τους γύρω τους. Το θέατρο τονώνει την αυτοπεποίθηση, αυτοεκτίμηση και αυταξία τους. Μέσα από ένα έργο κάνουν πράξη τη ρήση του Μακρυγιάννη: "Το εμείς πάνω από το εγώ."
Το θέατρο επιικαιροποιεί μη έκδηλες γνώσεις όπως την κοινωνικοποίηση του μαθητή και ευαισθητοποίησή του στην εκάστοτε νέα ιστορική, κοινωνική, ανθρωπογεωγραφική πραγματικότητα.
Επιπροσθέτως τον μυεί στην έρευνα και στην καλλιέργεια βαθύτερων αρετών όπως η αλληλεγγύη, η ενσυναίσθηση, η ανεκτικότητα, ο σεβασμός και η αποδοχή του "άλλου". Αξίες αναγκαίες και αναπόδραστες, που δημιουργούν μια κουλτούρα συνύπαρξης διαφορετικών ανθρώπων και πολιτισμών.
Στο τέλος της χρονιάς η θεατρική ομάδα του σχολείου θα ανεβάσει τη θεατρική παράσταση "ΑΤΑΙΡΙΑΣΤΟ ΖΕΥΓΑΡΙ" του ΝΙΛ ΣΑΙΜΟΝ.
ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ
Στις 22/04/24 το 10ο Γυμνάσιο ανέβασε δύο μονόπρακτα «Οι Τρελοί της εποχής» και «Ο νευρικός κύριος» του Δημήτρη Ψάθα με πολλή μεγάλη επιτυχία.
Το θέατρο επικαιροποιεί μη έκδηλες γνώσεις που μεταφέρει ο κοινωνικός ρόλος του σχολείου. Όπως την κοινωνικοποίηση του μαθητή ευαισθητοποίηση του στις νέες κοινωνικές ανθρωπογεωγραφικές συνθήκες . Επιπροσθέτως, τον μυεί στην έρευνα, στην καλλιέργεια βαθύτερων αρετών, όπως αλληλεγγύη, καλοπροαίρετη κριτική, σεβασμός στη διαφορετικότητα. « Η μόνη αντιβίωση για την καταπολέμηση του κτήνους που περιέχουμε είναι η παιδεία».
Το θέατρο είναι δημιούργημα μιας ψυχικής ανάγκης του ανθρώπου που δεν θα την αποβάλλει ποτέ. Γεννάει αγάπη και η αγάπη είναι η ενέργεια της επιβίωσης . Κάνοντας θέατρο φωτίζουμε τη σκηνή της καθημερινής ζωής.
Πρέπει να ασχοληθούμε όλοι μ αυτό για να βρούμε ποιοι είμαστε να ανακαλύψουμε, ποιοι θα μπορούσαμε να γίνουμε.
Ελπίζουμε τόσο οι γονείς όσο η πολιτεία να καταλήξουν στο συμπέρασμα ότι το θέατρο είναι τουλάχιστον το ίδιο χρησίμευαν όχι απαραίτητο στην έκθεση όσο και τα υπόλοιπα μαθήματα.
Την πρώτη εβδομάδα κάναμε 3 θεατρικά παιχνίδια με μουσική και ρυθμό για τη γνωριμία των παιδιών και την ενδυνάμωση του ομαδικού πνεύματος, της συνεργασίς και της καλλιέργειας του ρυθμού με ακούσματα παραδοσιακών χορών.
Στη συνέχεια ζητήσαμε από τους μαθητές να εκφράσουν την επιθυμία τους για χορούς που τους αρέσουν πολύ ή σχετίζονται με τον τόπο καταγωγής τους και θα ήθελαν να τους μάθουν. Σε κάθε χορό κάναμε μια μικρή ανάλυση της ιστορίας και του πολιτιστικού πλαισίου που το συνοδεύει.
Κατά τη διάκεια της χρονιάς διδάχθησαν χοροί από διάφορα γεωγραφικά διαμερίσματα. Οι χοροί που διδάχθησαν είναι:
Ζωναράδικος
Ικαριώτικος
Καβοντορίτικος
Καλαματιανός
Μεσαρίτικος
Συρτό στα τρία
Συρτό Χανιώτικο
Τσάμικος
Χασάπικο
Χασαποσέρβικο
Την 25η Μαρτίου οι μαθητές χόρεψαν στην σχολική εορτή παρουσία των συμαθητών τους και των γονέων - κηδεμόνων. Σε εκπαιδευτική μας επίσκεψη στην Ιταλία οι μαθήτριες χόρεψαν ικαριώτικο και χασαποσέρβικο στις πλατείες piatsa Navona και Transtevere ενθουσιάζοντας ντόπιους και τουρίστες.
Στην τριήμερη εκπαιδευτική εκδρομή του σχολείου στην Αρχαία Ολυμπία χόρεψαν σε βραδινή εκδήλωση στο ξενοδοχείο μαζί με όλους τους συμμαθητές τους.
Η προγραμματισμένη γιορτή για το κλείσιμο της σχολκής χρονιάς στην αυλή του σχολείου σε συνεργσία με το σύλλογο γονέων-κηδεμόνων για την αποφοίτηης της Γ ‘γυμνασίου ακυρώθηκε για πρακτικούς λόγους από το σύλλογο γονέων-κηδεμόνων και έτσι δεν πραγματοποιήθηκε.
Έν κατακλείδι θεωρούμε ότι οι στόχοι που τέθηκαν από την αρχή επιτεύχθησαν σε μεγάλο βαθμό.
1. Όμιλος Μουσικό Καλλιτεχνικό Εργαστήρι
Υπεύθυνος: Γκίτζιου Αθηνά - Τάξεις: Α, Β,Γ
Θα πραγματοποιείται εκτός διδακτικών ωρών 1-2 φορές την εβδομάδα Πέμπτη -Παρασκευή
Στόχος του ομίλου "Μουσικό Καλλιτεχνικό Εργαστήρι" είναι η καλλιέργεια των μουσικών δεξιοτήτων και της συναισθηματικής, ποιοτικής εξέλιξης των μαθητών, μέσα από τη διδασκαλία χορωδίας, μουσικών οργάνων και τη συμμετοχή τους στην μαθητική ορχήστρα.
Οι μαθητές με τις μουσικές τους ιδέες θα πειραματιστούν να συνθέτουν, να ενορχηστρώνουν και στην συνέχεια ν’ αυτοσχεδιάζουν πάνω στην τέχνη του χορού και της χορογραφίας. Κατά τη διάρκεια της χρονιάς θα συμμετέχουν σε εκδηλώσεις στο σχολείο τους ή σε εκδηλώσεις συνεργασίας σχολείων.
Η Μουσική χρειάζεται αγάπη, θέληση, σεβασμό συνεργασία προκειμένου οι νεαροί και όμορφοι καλλιτέχνες μας να πραγματοποιήσουν τους στόχους τους και η δουλειά τους ν’ αποδώσει τους καρπούς μιας απαιτητικής επιστήμης και αρμονικής τέχνης.
2. 'Ομιλος Θεωρία και Πράξη της Διδακτικής του Θεάτρου
Υπεύθυνος : Γαργαλας Κωνσταντίνος
Σκοπός: Να Μπορέσουν οι μαθητές να γίνουν καλύτεροι με τον εαυτό τους και με τους γύρω τους. Το θέατρο τονώνει την αυτοπεποίθηση, αυτοεκτίμηση και αυταξία τους. Μέσα από ένα έργο κάνουν πράξη τη ρήση του Μακρυγιάννη: "Το εμείς πάνω από το εγώ."
Το θέατρο επιικαιροποιεί μη έκδηλες γνώσεις όπως την κοινωνικοποίηση του μαθητή και ευαισθητοποίησή του στην εκάστοτε νέα ιστορική, κοινωνική, ανθρωπογεωγραφική πραγματικότητα.
Επιπροσθέτως τον μυεί στην έρευνα και στην καλλιέργεια βαθύτερων αρετών όπως η αλληλεγγύη, η ενσυναίσθηση, η ανεκτικότητα, ο σεβασμός και η αποδοχή του "άλλου". Αξίες αναγκαίες και αναπόδραστες, που δημιουργούν μια κουλτούρα συνύπαρξης διαφορετικών ανθρώπων και πολιτισμών.
Στο τέλος της χρονιάς η θεατρική ομάδα του σχολείου θα ανεβάσει τη θεατρική παράσταση "ΑΤΑΙΡΙΑΣΤΟ ΖΕΥΓΑΡΙ" του ΝΙΛ ΣΑΙΜΟΝ.
Στις 22/04/24 το 10ο Γυμνάσιο ανέβασε δύο μονόπρακτα «Οι Τρελοί της εποχής» και «Ο νευρικός κύριος» του Δημήτρη Ψάθα με πολλή μεγάλη επιτυχία.
Το θέατρο επικαιροποιεί μη έκδηλες γνώσεις που μεταφέρει ο κοινωνικός ρόλος του σχολείου. Όπως την κοινωνικοποίηση του μαθητή ευαισθητοποίηση του στις νέες κοινωνικές ανθρωπογεωγραφικές συνθήκες . Επιπροσθέτως, τον μυεί στην έρευνα, στην καλλιέργεια βαθύτερων αρετών, όπως αλληλεγγύη, καλοπροαίρετη κριτική, σεβασμός στη διαφορετικότητα. « Η μόνη αντιβίωση για την καταπολέμηση του κτήνους που περιέχουμε είναι η παιδεία».
Το θέατρο είναι δημιούργημα μιας ψυχικής ανάγκης του ανθρώπου που δεν θα την αποβάλλει ποτέ. Γεννάει αγάπη και η αγάπη είναι η ενέργεια της επιβίωσης . Κάνοντας θέατρο φωτίζουμε τη σκηνή της καθημερινής ζωής.
Πρέπει να ασχοληθούμε όλοι μ αυτό για να βρούμε ποιοι είμαστε να ανακαλύψουμε, ποιοι θα μπορούσαμε να γίνουμε.
Ελπίζουμε τόσο οι γονείς όσο η πολιτεία να καταλήξουν στο συμπέρασμα ότι το θέατρο είναι τουλάχιστον το ίδιο χρησίμευαν όχι απαραίτητο στην έκθεση όσο και τα υπόλοιπα μαθήματα.
3. 'Ομιλος Ελληνικοί Παραδοσιακοί Χοροί
Υπεύθυνος : Νάνος Δημήτριος - Τάξεις: Β,Γ
Υπεύθυνος : Νάνος Δημήτριος - Τάξεις: Β,Γ
Στόχοι:
· Καλλιέργεια της ελληνικής πολιτισμικής συνείδησης
· Κατανόηση του πλούτου της ελληνικής λαϊκής χορευτικής παράδοσης
Εμπλουτισμός των γνώσεων των μαθητών για την ελληνική παράδοση, τους χορούς και τα λαϊκά δρώμενα του τόπου τους και της Ελλάδας
Απώτερος σκοπός: Αναλυτικό πρόγραμμα διδασκαλίας/δράσεων θα διδαχτούν χοροί από περιοχές της Ελλάδας
Ώρες εβδομαδιαίως: 2
Διδακτικό υλικό: cd, dvd, βιβλία
Παραδοτέα dvd με την παρουσίαση της παράστασης
Συνεργασία με φορείς κ.λπ. Πολιτιστικοί σύλλογοι -μουσεία λαϊκής τέχνης
Επίσκεψη σε παραδοσιακό γλέντι (με την συνοδεία γονέων) τοπικού πολιτιστικού συλλόγου.
· Καλλιέργεια της ελληνικής πολιτισμικής συνείδησης
· Κατανόηση του πλούτου της ελληνικής λαϊκής χορευτικής παράδοσης
Εμπλουτισμός των γνώσεων των μαθητών για την ελληνική παράδοση, τους χορούς και τα λαϊκά δρώμενα του τόπου τους και της Ελλάδας
Απώτερος σκοπός: Αναλυτικό πρόγραμμα διδασκαλίας/δράσεων θα διδαχτούν χοροί από περιοχές της Ελλάδας
Ώρες εβδομαδιαίως: 2
Διδακτικό υλικό: cd, dvd, βιβλία
Παραδοτέα dvd με την παρουσίαση της παράστασης
Συνεργασία με φορείς κ.λπ. Πολιτιστικοί σύλλογοι -μουσεία λαϊκής τέχνης
Επίσκεψη σε παραδοσιακό γλέντι (με την συνοδεία γονέων) τοπικού πολιτιστικού συλλόγου.
ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ
Στη συνέχεια ζητήσαμε από τους μαθητές να εκφράσουν την επιθυμία τους για χορούς που τους αρέσουν πολύ ή σχετίζονται με τον τόπο καταγωγής τους και θα ήθελαν να τους μάθουν. Σε κάθε χορό κάναμε μια μικρή ανάλυση της ιστορίας και του πολιτιστικού πλαισίου που το συνοδεύει.
Κατά τη διάκεια της χρονιάς διδάχθησαν χοροί από διάφορα γεωγραφικά διαμερίσματα. Οι χοροί που διδάχθησαν είναι:
Ζωναράδικος
Ικαριώτικος
Καβοντορίτικος
Καλαματιανός
Μεσαρίτικος
Συρτό στα τρία
Συρτό Χανιώτικο
Τσάμικος
Χασάπικο
Χασαποσέρβικο
Την 25η Μαρτίου οι μαθητές χόρεψαν στην σχολική εορτή παρουσία των συμαθητών τους και των γονέων - κηδεμόνων. Σε εκπαιδευτική μας επίσκεψη στην Ιταλία οι μαθήτριες χόρεψαν ικαριώτικο και χασαποσέρβικο στις πλατείες piatsa Navona και Transtevere ενθουσιάζοντας ντόπιους και τουρίστες.
Στην τριήμερη εκπαιδευτική εκδρομή του σχολείου στην Αρχαία Ολυμπία χόρεψαν σε βραδινή εκδήλωση στο ξενοδοχείο μαζί με όλους τους συμμαθητές τους.
Η προγραμματισμένη γιορτή για το κλείσιμο της σχολκής χρονιάς στην αυλή του σχολείου σε συνεργσία με το σύλλογο γονέων-κηδεμόνων για την αποφοίτηης της Γ ‘γυμνασίου ακυρώθηκε για πρακτικούς λόγους από το σύλλογο γονέων-κηδεμόνων και έτσι δεν πραγματοποιήθηκε.
Έν κατακλείδι θεωρούμε ότι οι στόχοι που τέθηκαν από την αρχή επιτεύχθησαν σε μεγάλο βαθμό.